OUTing at JaLaN TaR..yeAY!!!

Posted by silentshutter | Posted in | Posted on 10:03 AM

salam ramadhan,

kli ni aku nk cter hal aku kua g outing gn kwn2 kt Jalan TAR a.k.a syurga membeli belah time raya,thnks kepada anep ramli a.k.a housemate menjemput aku gn peq turbo g menembak gn geng2 dia yg mmbuat aku terasa amat kecik dlm dunia fotografi ni,hehe..jgn malu nk bertnya klu mhu pndai, kan2?huhu.. so thnks skali ag anep!


tempat sasaran..

wlupn bulan pose, aku ttp excited!haha..pose pn redah jek,huhu.. aku smpi tempat sasaran dlm kul 4.30 cmtu kot, aku gn peq gerak nek LRT je xnk sesak gn makhnusia2 yg ingin mnghabiskn duit,hehe..so kli ni jgn ckp byk ag k, omputih ckp just straight tu the point jek,huhu..

1,2,3 go..!

 
pasukan penembak tepat mula membidik,haha..
shoot2 dlu pape kt lua ni b4 meredah lautn manusia kt dlm tu,hua3..


lautan manusia..(aku angkt kamre tu nk amik shoot mngarut ni,haha..sesak beb)

 
aksosori tok raya

 
salah seorg pesakit H1N1 yg kronik trlepas dr ICU,haha..

 
penjual minyak attar yg lg stylo xpki kasut pn,huhu..

 
jenjalan agi,huhu..blur xtau nk shoot ape, shoot la kengkwn ni(alamak Yem boleh bntai menguap lak,haha..sori Yem!haha..)

 
nk raya pnyer pasal belon pn jual gak bulan2 pose ni,hehe..xpe janji rezki halal

 
sekut raya,huhu..ade yg murah ade yg mhal, tp yg aku psti mlm last nk rya tu biskut yg xlaku2 tu dowg jual lelong2 jek,haha..so klu nk biskut ke bju rya murah2 g la last2 minit,haha..

 
manusia bershopping sakan (lens tajaan peq, 50mm,huhu..thnks peq)

 
haha..blur ag xtau nk shoot ape?arghh..amik gmbr kwn2 pn jd la (gmbr ni lens juga tajaan peq, 50mm,huhu..thnks peq)

 
xde pape pn gn gmbr ni just nk share ape bnda yg bntuk pentagon tu,huhu..spe leyh btau?tlg2!

 
sowg lgi pesakit H1N1 yg terlps dri ICU,haha..
akhirnya aku berjya mengInterframe dlm blog aku sndri,haha.. (credit for peq)

 
sume melabuhkn kaki di sogo,smbil tu nk tggu azan berbuka pose..

 
berbuka dikaki lima sogo,huhu..sronak gle,huhu..
thnks tu kwn2 yg besh lg sempoi : HanifRamli, Hafizally, Cak, Syafiq (kwn Cak), Sonny, Azri a.k.a tukangbuatsushi, Elizabeth, Peq garage, FareezKario..

 
Hafizally jd mangsa eksperimen aku!hua2..

lpas bkak pose ala kadar disogo ktowg pn gerak g medan MARA g cri nsi ke mknan2 yg blh memenuhkn pewot ktowg ni,haha..smpi medan MARA sume mkn nsi kukus ayam goreng berempah,haha..duk lepak2, isap kok lu, berteka teki la, menyembang la, gelak2 la sume ble da settle jek aku, anep gn peq blik la dlu coz mcm da pnt sgt,huhu..

 
LRT Bandaraya

 
cte da nk abis bru aku nk masuk, lambat tol la aku ni,haha..posing gn awek kesygn,haha..sayang kamoo!muah3..!haha..

so..

the end of the great moment with penembak2 handalan tu..huhu da bis da cter,huhu..

huhu..klu ade nk komen hal gmbr2 tu sila la komen ek?jgn sgan silu ek?huhu..

Comments (46)

wuihh.. hebat nihh.. aku lame x outing capture gmbr weyhh.. bz arr lately..

wahhh berbuka ramai2 mcm tu..besh nyer
huhuhu..
suke pic kedai jamal tu ngn yg jual belon..
aku suke pic2 mcm tu
hehehhe

woh. sp yg jln2 kt area c2 kl0 bat0k/slsema x pkai mask, kn saman.. huhu~
g menembak jek??
x sh0png ry tw0s?? ke tunggu ibu??? hua3
bntuk pentagon tu b0xer awk yg kale putih tuh!!!
bwahahaha XD
cam pnh tgok baju kale oren tuh??
lalalala~

org g outing skang ni beli baju raya.. ko amek gambar raya ker ape ni.. haha..

tapi mmg aku respek la.. mmg pandai ko amek gambar.. nampak keseniannya tu..

aku paling suka gambar kat lrt bandaraya tu..

wohohoho...

laju jugok update demo.. kemah2..

wohoho..ptot muke aku lebey bnyk lg..gud try la pepe pn~

membalas segala balasan

t0 hanilopiplopz> huhu..ni pn ade owg ajk aku newbie ag,hehe..owg ajk aku ikut jek,hehe..

t0 yoro okino> mmg besh berbuka reramai dpn SOGO,hua3 thnks..

t0 -u-n-s-p-0-k-e-n-> da bli da gn ibu aritu,huhu..xnk kelam kbut bli awl la,huhu..bju oren?lalala..byk kngn bju tu,haha..

t0 ezany> haha..ko puji lebih2 lak, da nek kmbang da idung aku ni,aku pn blur nk amik gmbr ape time outing aritu kwn2 aku sme gmpak2 beb gmbr,huhu..aku newbie ag anyway thnks

t0 PeQ GaRaGe > bab kate peq turbo la bkn peq garage update la kamoo apbila ade msa sebelum asement mengupdate kamoo, haha.arap2 mu pehe la ek ayt aku tu,haha..

t0 haniframli a.K.a sifoo > jap anep bg aku kre gmbr ko ade bpe,haha..anep! ade 3gmbr ko dri pelbgi angle,haha..ok la tu,haha t bg la tnjuk2 ajr ckit ek?hehe..thnks!

cool babe...
nicest pic pakcik jual minyak atar tu...
mmg gempak la...
=)

wo0ahh.. da beli upenye
*clap*clap*
wo0ops, kngn???
mkn la dgn rendang raya nnt ek??
owg mkn kt uk... hoh0

weyh...
beh giler...
nk shoppin..

smart seh ko pye shoot.. aku suke.. :)

to munirakirana >pakcik tu mmg stylo abis,huhu..thnks dear :P

to -u-n-s-p-0-k-e-n- > kngn la,xpe la bia aku sowg jek igt, huk3..mkn kt uk?haha..tapau la tu..

to lyndadyana > ni msti xg shoppg ag ni,haha

eh... xdek sowg2 ingt tuh
owg bukn takat ingt
amek, frame, tmpal kt dinding
lg hebat!!! hahaha
tapau je la... nk tlg poskn x??
nk bw fly ni xlepas imigresen kang

nice pix!!
sume pix d ats i sukew!!

huh..best la klau dpt member beramai2 cmni minat photography..

candid mu best2 weh. pic dari lrt bandaraya tu pon best.

aku setuju dgn cak...
gmbr ko btl2 kearah PJ...
aku plak byk shot syok sendiri...
kip it up...

pegi jln tar juge... wah femes tol jalan tar.. ramai gile gi menembak kat situ... termasuk la i.. huhu... anyway.. nice capture u hv there.. nanti bole la sharing ngan i yer.. huhu..

nak belon tue....
nak yg bentuk dslr..
ada tak??
hehehe =D
kalau ada kanda mmg hebat...

so,neyhla adek badek ramli??thanks 4 ur buks k...T sayerp pulangkn kt haniframli...huhu~
btw,nice pics n keep it up k!

membalas lgi balasn kamoo sume,syg kamoo!hehe

t0 LIEZ> sume kamoo ske?eh msti gak ade yg xske,hehe..

t0 akulensa> hehe..tu la bro kengkwn yg besh glew gn dowg ni,sme smpoi2 jek!

t0 encikcak> encikcak pnyer gmbr lg gempak,huhu..kawe bru nk bljr jah boh,huhu..thnks la coz sudi komen kt blog kawe hok xdok gapo2 ni,huhu..

t0 tukangbuatsushi> thnks sifoo,uhuhu wlu bgaimna pn aku ske gmbr yg ko HDR tu pergh mmg meleleh air mta aku tgk,huhu..thnks bro!

t0 khaL_eLLa> waa..dia g menembak gak,huhu..gud2 t ade rmai geng bru besh,thnks

t0 Munira Kirana> alamak dinda nk belon bntuk DSLR?huhu..pyh tu kna tmpah len tu,huhu..

t0 onnie> waa..nme bapak kami jek sme tp owg nyer len2,hehe..thnks for the komen ek?hehe

nice photo u have..
tak tao pon der blog..
huhu..

takde ek kanda?
takde takpe la.. susah lak kanda nak kena tempah2 nie....
beli belon bentuk hati la..
hehehe...
jiwang lak dinda nie...
=D

kelah boh..outing dok ajok kawe..hehe

wahaaa~~ nice view beb! masa aku g kat citu ujg mgu ari tu aku rasa serabut je.. serik nak g lae tapi pas tgk pict ko ni wat aku nak g lae je abiskan wet aku lae.. nga~~~~

bole la jadi gang... tp i baru je belajar photografi ni... baru nak berjinak2... need more learning.. nanti u leh arr ajar i.. kan3?? hahah....

pemBALASan :
t0 ARIXA XANDRIA > xtau?hehe skng da tau kan..?hehe

t0 Munira Kirana> belon bentuk ati?ish3 ati kanda hanya pd kamre knda shja,hehe (poyo lak aku)

t0 muein> nok ajok gano boh weh, ni pon ore ajok boh,hehehe..

t0 ♥ayudeadwish♥> sbr2 jgn biskn wet simpn wet tu nk bg wet rya kt ank2 buah,huhu..

t0 khaL_eLLa> blh jek, ala tp i pn still newbie ag la,huhu..bru nk bljr,kte sme2 bljr k?

ati kande leh wat belon ek?

nice post!!huhu..eh,mai la bace bloh jen lak..huhu..ngah bnyak cite neh..

wah best la bro dpt g outg rmai2...sempoi la...maveles la gambo hitam putih tu bro...

to munirakirana> ati kanda blh buat belon?haha..memandai jek dinda ni

to jen> aku da bca da,haha..thnks ek komen blog aku yg xbesh lgsg ni,itam lak tu,haha..

to hidung berantai> mmg besh bro lg rmai lg besh, huhu..pape pn dowg yg kua outing aritu mmg syok bro,haha..jgn jeles..haha BnW aku xpower lg la bro, ade ccat ag tu

salam..
pergh.. semua bergaya dgn senjata masing2.. tak leh jadi ni.. bikin ati ni jeles je memanjang.. adoiyai.. bile nak ada senjata yang hitam lagi hensem lagi bergaya ni.. adeh.. huhuhu...(^__^)

dah..
tp nk lagiiii...
hehe..

to Faarihin>klu xle jdi kna jd gak,haha..da klu ade perasaan jeles meles tu bek kamoo bli stu xpn bli dua pn ok gak, bg sy stu,huhu..

mcm mane nak edit gamba jd chantek??
gune HDR??? hmm...
ade software die tak??
nak2.. hehe

eh.. ade FB tak? hehe..

ouh da lame x outing capture gambar . byk self-potraiture aje xD

anyway, nice pic :)

CUN BROOOO

pehhh!! siap bukak puasa kat luar terus lepas outing...gmbr cantik la bro...layan gile enjoy gambar canon 2 angka nih

pergh.. pesanan penaja yang tak leh dipakai.. camne nak bli.. kalo stok masih lom ada kat kedai2 tu.. huhuhu.. err.. pinjam senjata raya ni leh?... hehehe.. (^__^)

memBALAS
khaL_eLLa> ade software tp sy x explore ag,huhu skng ni bljr edit gne CS4 jek,hehe..

deya>hehe..mmg sronok outing rmi2, owg pn da lme xmen portraiture,huhu..

Fadhlah> thnks bro

kimomoto> gmbr ko lg lwa dri aku even ko pki beginner kamre bro,malu aku gmbr aku cm bese jek, huk3..

Faarihin> haha..ala owg bkn jual kamre pn,hehe..nk pinjm?haha pstu owg nk menembk pki ape?kamre hp?haha..

insyaallah kalau aku ke KL aku nak kuar shoot dgn geng2 hangpa semua...kita bikin satu photoshoot session...have fun together...itupun kalau hangpa sudi kuar shoot dgn aku la...

posing ngan awek kesayangan???...

wuu curang ya kamoo...arrgghhh

1st time kesini ... owh member2 anip juga ek? rugi tak join TAR hari tu ... boleh kita jumpa ;)

FarEast
http://empayarcanon.wordpress.com

ahah..kamoo mktb mana..ipik ke iptek???

huiyo.
ha ha ha.
panjang berjele ngomen ngomen kat sini.
terlambat sudeh gue.

nice shot.
kemsalam pelok cium kat awe'x kesayangan.
ha ha ha.

(:

oit2

delete gmb aku menguap tuh!

hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails